Чим небезпечний авторитаризм у місцевому самоврядуванні?

Відомий адвокат, керуючий партнер Адвокатського об’єднання «Лексгард», член кваліфікаційної палати КДКА в Тернопільській області, викладач Юридичного факультету Західноукраїнського національного університету, політик та кандидат в депутати від «Сили Людей» Віталій Горба про руйнівні небезпеки авторитаризму: Авторитаризм – режим управління, в якому всю чи більшу частину влади зосереджено в руках однієї особи чи групи осіб.

За умов авторитарного управління муніципальними процесами нівелюється представницька функція депутатів, які політично та організаційно підкорюються голові. Це призводить до руйнування механізмів в якісній роботі ради та її виконавчих органів. Депутатські комісії не продукують ефективних проектів рішень. Керівники виконавчих органів ради, підібраних про принципу відданості голові, а не за професійними якостями на конкурсній основі, як правило мають низьку результативність. Руйнуються такі інструменти впливу громади на діяльність ради та міського голови як громадські слухання, місцеві ініціативи, збори громадян, референдуми, електронні петиції.

Зосередження влади в одних руках формує умови для тотальної корупції. Як наслідок, громада починає втрачати власні ресурси (землю, комунальну нерухомість, бюджетні кошти), які розподіляються в приватних інтересах за для отримання фінансової можливості збереження і продовження авторитарної влади. В умовах низького економічного рівня життя населення, руйнівний вплив авторитарного режиму легко виправдати косметичними інфраструктурними проектами, пропагуючи серед населення міф «сильної руки» чи «господарника».

Але це не зупинить закономірного процесу наростання соціального невдоволення через відсутність справедливості, правопорядку та відповідальності.

Авторитарне управління містом не дає поштовху до його економічного росту через відсутність інвестиційного клімату і орієнтується лише на окремі сектори економіки. Місто позбавляється еволюційного розвитку і в недалекій перспективі може опинитися в депресивному стані, особливо на фоні розвитку громад, в яких має місце сильне місцеве самоврядування побудоване на принципах стримування та противаг міського голови та депутатського корпусу.Власне це ми сьогодні спостерігаємо на прикладі Тернополя. Але стан речей можна змінити в демократичний спосіб, – шляхом зміни влади на виборах. Тому, усе в руках самих тернополян.