Чим корисний «покілометровий розрахунок за транспортну послугу»?
Про особливості нововведення та його користь для міста ділиться думками депутат Тернопільської міської ради Іван Сороколіт.
Якщо цей задум вміло реалізують, без корупційної складової чи інших «хитрощів», то це буде справді РЕВОЛЮЦІЙНА ІННОВАЦІЯ! Про «покілометровий розрахунок за транспортну послугу» фахівці говорять багато років. Але повноцінно впровадити ще не зміг жоден обласний центр.

У чому революційність нововведення?
«Коли перевізник заробляє на пасажирах (проданих квитках), то він дуже заціквлений їздити в час-пік та навипередки встигати ловити пасажирів на зупинках, але зовсім не зацікавлений їздити чітко за графіком і, особливо, коли пасажирів обмаль. Звідси і «з’їзди з маршрутів». Коли ж замовник (місцева влада) купує в перевізника “транспортну послугу” (платить за наїжджені кілометри), то перевізник зацікавлений їздити багато навіть якщо пасажирів мало».
«Тепер всю виручку з проданих квитків збиратиме одна структура, як я розумію – приватний оператор електронних систем, а перевізникам лише замовлятиметься “транспортна послуга”. Справді, вражений амбітною інновацією! Три роки тому Сила Людей Тернополя озвучувала необхідні зміни. Почитайте і порівняйте. Невже до них дослухались?»
Які ризики або що може бути не так?
«Ризиками може бути низька ціна за 1 км, яка не дозволить перевізнику амортизувати транспорт і заробляти. Замала виручка від проданих квитків для того щоб без дотацій з бюджету вистачало коштів на замовлення “транспортної послуги” в необхідних кількостях. Зависокий відсоток винагороди для приватного оператора електронних систем. Судячи з прийнятого рішення це 8%. Якщо хтось маєте дані пасажиропотоку, то можна прорахувати потенційну винагороду в абсолютних цифрах.»